cash - получить 5000 золота stability - восстановить стабильность на максимум prestige - добавить престижа die native (ID_провинции) - туземцы атакуют pirate (ID_провинции) - появляются пираты
fow on - "Туман войны" вкл. fow off - "Туман войны" откл.
discover (ID_провинции) - открыть указанную провинцию undiscover (ID_провинции) - закрыть указанную провинцию revolt (ID_провинции) - восстание в указанной провинции fullscreen - оконный режим вкл./выкл.
authority - даёт максимальный имперский авторитет при игре за императора СРИ
conversion_success - все провинции, в которых действуют миссионеры перекрещиваются
decision [тэг решения] [тэг страны или ID провинции] - вызывает принятие определённого решения в определённой стране / провинции. Без указания страны действует на державу игрока.
die [тэг страны] убивает правителя указанной страны
emperor [тэг страны] правитель выбранной страны становится императором СРИ
event [ID ивент] [тэг страны или ID провинции] - вызывает в указанной стране/провинции указанный ивент. Без указания страны действует на державу игрока.
focus [ID провинции] - переносит национальный центр страны игрока в указанную провинцию.
fow [ID провинции] - включает/выключает туман войны в указанной провинции. Рекомендуется применять именно этот чит, а не "fow on/off", т.к. последний действует на все страны.
government [тэг страны] [форма правления] - изменяет Ф.П. в указанной стране.
heir [тэг страны] - в указанной стране родится новый наследник.
heir_succeeds [тэг страны] - в указанной стране на трон взойдёт наследник (независимо от возраста).
infamy [значение] - изменяет значение ББ
influence - даёт стране игрока максимальное влияние на Папу
kill_advisor [ID советника] - убивает указанного советника в любой стране.
kill_heir [тэг страны] - убивает наследника в указанное стране.
mission [тэг миссии] - указанная миссия становится выполненной.
native - все дикари переводятся в режим повышенной боевой готовности и атакуют любую армию, которая вторгнется в их провинцию.
official - добавляет 5 магистратов
revolt [ID провинции] - в указанной провинции появляются мятежники; работает только для провинций, не находящихся под контролем игрока.
tag [тэг страны] - позволяет взять контроль над указанной страной
Пример: invest land_tech 20000 - инвестировать $20000 в сухопутные технологии
Во время игры нажимаете: alt, 2,1 (NumPad). После этого вводите в консоль следующее: 1. spy - добавить шпионов (5) 2. diplomat – добавить дипломатов (5) 3. colonist – добавить колонистов (5) 4. merchant – добавить купцов (5) 5. missionary – добавить миссионеров (5) 6. magistrate – добавить магистратов (5) 7. cash – добавить деньги (50.000$) 8. prestige – добавить престиж (17%) 9. event 5031 – добавить военные традиции (25%) 10. event 5036 – добавить морские традиции (25%) 11. event 5084 – (ВП «Качество» увеличится на 1) 12. event 6303 – (ВП «Крепостничество» увеличится на 1) 13. event 6307 – (ВП «Количество» увеличится на 1) 14. event 6309 – (ВП «Флот» увеличится на 1) 15. event 6311 – (ВП «Армия» увеличится на 1) 16. event 6313 – (ВП «Оборона» увеличится на 1) 17. event 9557 – (ВП «Наступление» увеличится на 1) 18. event 6333 – (ВП «Инновации» увеличится на 1) 19. event 5061 – (ВП «Консерватизм» увеличится на 1) 20. event 5082 – (ВП «Власть богатых» увеличится на 1) – (ВП «Власть знатных» увеличится на 1) 21. event 1073 – (ВП «Децентрализация» увеличится на 2) – (ВП «Централизация» увеличится на 2)(-500$) 22. event 6339 – (ВП «Власть богатых» увеличится на 1) 23. event 5082 – Ваша страна превращается в Папскую область 24. event 1075 – открыть Университет или Академию исскуств 25. event 1054 – Вы курфюрст Священной Римской Империи 26. event 5057 – +10% оборона крепости 27. event 4031 – -6.00 бесчестья 28. event 817 – инфляция - 2.00% 29. event 5021 – +25% доход от налогов 30. event 3600 – +5.00% эффективность производства 31. event 3602 – эффект такой же как и в event 3600 32. event 9475 – рост усталости от войны –0.01; +20% рекрутов 33. event 6502 – 3 полка в вашем распоряжении, усталость уменьшится на 1.00 34. event 9484 – +2.00% рост престижа 35. event 9493 – имперский авторитет +1 36. event 3013 – риск восстания - 5.00% 37. event 700 – выбор правителя: У=7; Д=9; В=3 38. event 701 – выбор правителя: У=6; Д=5; В=9 39. event 6601 – РЕВОЛЮЦИЯ: Форма правления Револ. республика ВП «Инновации» +10 ВП «Централизация» +10 ВП «Власть богатых» +10 ВП «Меркантилизм» +10 ВП «Наступление» +10 ВП «Армия» +10 ВП «Качество» +10 стабильность +6 40. event 4027 – шансы на успешное обращение +5% 41. event 4029 – доход от пошлин +10% 42. event 4030 – защита от шпионов: +15.0%; эффективность шпионов: +15.0% Haчнитe игpy oднoй нaциeй (нaпpимep, Aнглиeй), coxpaнитecь, зaтeм нaчнитe дpyгoй нaциeй и зaгpyзитe тo coxpaнeниe. Bы бyдeтe игpaть нe тoй нaциeй, кoтopoй coxpaнялиcь, a тoй, кoтopoй игpaли дo зaгpyзки. Этoй "дыpкoй" мoжнo cдeлaть мнoгo пoлeзнoгo для изнaчaльнoй нaции, и пoтoм пpoдoлжить игpaть дpyгoй.
authority
Gives maximum imperial authority to the HRE Emperor.
cash
Adds 5000 ducats to player's treasury.
colonist
Adds +5 colonists to player's stock of colonists.
conversion_success
Makes all currently-active missionaries terminate successfully.
decision
[Decision_Name] [Country_TAG OR Province_ID#]
Executes decisions, optionally directed at a different country (default is the player's) or in a particular province; note that you don't have to own the province. These are defined in the common\decisions folder, where you can find all the decision names.
die
[Country_TAG]
Kills ruler of target country.
diplomat
Adds +5 diplomats to player's stock of diplomats.
discover
[Province_ID#]
Player country discovers the targeted province.
emperor
[Country_TAG]
Makes target country the Emperor of the HRE.
event
[Event_ID#] [Country_TAG OR Province_ID#]
Executes events, optionally directed at a different country (default is the player's) or in a particular province; note that you don't have to own the province. These are defined in the common\events folder, where you can find all the event id #'s. Some useful event ID's are also provided in the next section.
focus
[Province_ID#]
Changes player's National Focus province.
fow
[Province_ID#]
Turns on/off Fog of War over a province for 1 day (if you're not paused, you might miss it).
government
[Country_TAG] [Government_Type]
Changes the government of the target country. Government types are defined in the common\governments.txt file (and are listed below).
heir
[Country_TAG]
New heir is born for the target country (this is only effective on monarchies).
heir_succeeds
[Country_TAG]
The current heir succeeds to the throne of the target country; note that the current age of the heir doesn't matter (no risk of Regency Council).
infamy
[Amount]
Changes infamy by 0 or optionally by the amount specified. Note that you can change it by both positive and negative amounts, but it can't go below 0.
influence
Gives maximum papal influence to the player's country.
invest
[Tech_Type] [Amount]
Invests the amount specified into a technology. Note that this is a bit bugged -- no matter which tech you specify, it will actually divert the total according to your slider positions in the budget window.
kill_advisor
[Advisor_ID#]
Kills the targeted advisor in any country.
kill_heir
[Country_TAG]
Kills the current heir of the target country.
magistrate
Adds +5 magistrates to the player's stock of magistrates. (official also does this.)
merchant
Adds +5 merchants to the player's stock of merchants.
mission
[Mission_Name]
Executes (completes) missions for the player's country, which are defined in the common\missions folder where you can find all the mission names.
missionary
Adds +5 missionaries to the player's stock of missionaries.
morehumans
[Parameter]
Unknown effect which requires unknown parameter. Appears to be related to adding new human players during multiplayer gameplay.
native
Switches all resident natives (unoccupied provinces or colonies) in the game to automatically attack any entering army.
official
Adds +5 magistrates to the player's stock of magistrates. (magistrate also does this.)
pirate
Switches all pirates to roam sea provinces.
prestige
Increases prestige of player country by 17.5%.
revolt
[Province_ID#]
Spawns a revolt in the targeted province; note that this works for non-player provinces as well.
spy
Adds +5 spies to the player's stock of spies.
stability
Player country gains +6 stability.
tag
[Country_TAG]
Allows the player to switch between countries in-game. WARNING: While this command doesn't cause a CTD, it has some minor bugs. Be careful about accidentally switching to non-existent countries (or countries which have disappeared) or the game will end immediately. There are some bugs with loading/unloading graphics interfaces -- if you switch culture groups, the provincial city window graphics will be black as the new culture's graphics window is unloaded. In addition, the discovered map of the prior country will "follow" the player to the new country as the map graphics aren't updated. (However, the actual "discovered provinces" of the new country are kept intact for other purposes.) Also, the displayed tech level on the budget window isn't updated.
tech
[Country_TAG]
Prints a small summary of the target country's current tech progress to the Console window.
ti
Switches on/off Terra Incognita; that is, it reveals the whole map for all countries in the world (not just the player's country). It also lifts Fog of War everywhere for 1 day.
undiscover
[Province_ID#]
Player country "undiscovers" the target province.
view
[Country_TAG]
Prints a small summary of the target country's income/savings to the Console window.
view_ai
Switches on a descriptive mode where you can get extra information about an AI's initialized behaviors from a tooltip which appears if you hover the mouse cursor over their diplomatic shield. Note that you must exit the game in order to reset this mode.
Debug Codes Code
[RequiredParameter]
Description
crash
This is a CTD.
fullscreen
Switches windowed mode on/off. Note that windowed mode is not well-supported for general Windows play.
reload
Reloads graphics.
reloadfx
Reloads special effects graphics.
reloadinterface
Reloads graphics interfaces. (This command may be disabled.)
reloadmap*
Reloads map. (This may not be the actual command, though this function exists in the executable.)
set_global_flag
[FlagName]
Sets flag <a href="http://www.paradoxian.org/eu3wiki/index.php?title=Global_flag&action=edit&redlink=1" title="Global flag (page does not exist)">FlagName in the current game.
clr_global_flag
[FlagName]
Clears flag FlagName in the current game.
has_global_flag
[FlagName]
Checks whether FlagName is set in the current game.
window
[WindowReference]
Opens interface windows from the console. Requires additional commands open and close.
Сообщение отредактировал Game-Paradox - Среда, 04.07.2012, 08:11